Chia semínka - 200g - Grešík

Kód: 14221
43 Kč –19 %
chia seminka 200
43 Kč –19 % 35 Kč / balení 17,50 Kč / 100 g
Vyprodáno
Chia semínka jsou vydatným zdrojem mnoha proteinů, sacharidů, mastných kyselin, antioxidantů a mnoha potřebných prvků.

Detailní informace

Detailní popis produktu

100% celé semínko Chia - Šalvěj hispánská - Salvia Hispanica Chia jsou semínka šalvěje hispánské, rostliny rostoucí v horských oblastech Střední Ameriky. Semínka se konzumují vcelku, v salátech, jogurtu nebo se přidávají do pečiva. V tekutině značně bobtnají. Chia semínka jsou jednou ze ",super potravin",. Semínka ",čia", jsou velmi oblíbená pro svou výživnou hodnotu. V minulosti patřila semínka chia k hlavním potravinám bájných Aztéků. Tito obyvatelé Ameriky vynikali výbornou fyzickou kondicí a zdravím. Na tom se podstatným způsobem podílela i semínka chia. Chia semínka jsou vydatným zdrojem mnoha proteinů, sacharidů, mastných kyselin, antioxidantů a celého spektra potřebných prvků. Mají více omega-3 mastných kyselin než losos, jsou bohatá na antioxidanty a minerály, jsou kompletním zdrojem bílkovin a obsahují více vlákniny než lněné semínko. Chia semínka dále obsahují velké množství železa, draslíku, zinku, hořčíku, mědi a vitamínů skupiny B (zejména riboflavin, niacin a thiamin). Díky těmto vlastnostem bývají semínka nazývána jako ",sen dietářů",, ",jídlo běžců",, ",zázrak",, nebo ",super potravina",. Obsah látek ve 100 g Chia semínek: Bílkoviny: 20.7 gramů Tuk: 32.8 gramů Sacharidy: 41.8g (z toho vláknina je 41.2 gramů) Vápník: 714 mg Železo: 16.4 mg Niacin (B3): 613 mg Thiamin (B1): 0.18 mg Riboflavin (B2): 0.04 mg Zdroj: Nutritional Science Research Institute Energetická hodnota ve 100 g semínek: 1650 KJ/400 kcal. Chia semínka jsou v současnosti stále populárnější jako skvělý zdroj energie při fyzické námaze. Jsou přezdívána jako ",runner food",, protože mají schopnost dodat výdrž a vitalitu při extrémně dlouhých běžeckých výkonech. Chia semínka díky své hydrofilní schopnosti (váží vodu v množství až 12x větším než je hmotnost semínek) průběžně dodávají tělu tekutiny. Jsou vyjímečně bohatým zdrojem nenasycených mastných kyselin omega 3 a také vápníku, jenž díky přítomnosti bóru dokáže velmi dobře metabolizovat a zapracovat jej do organismu. Chia semínka jsou rovněž ideální potravinou pro diabetiky, protože gel, jenž se vytváří v žaludku po jejich požití, snižuje hladinu cukrů v krvi tím, že zpomaluje přeměnu sacharidů na glukózu a tak méně zatěžuje slinivku břišní. Dávkování: Užívejte max. 2 polévkové lžíce denně. Chia semínka se tradičně používají do cereálií a pečiva, jogurtu, salátů atd. Vzhledem k tomu, že nemají žádnou chuť, tak se mohou přidávat do každé potravy. Namočené lze konzumovat i samotné. V tekutině značně bobtnají. Z důvodu vysokého obsahu vlákniny je možno rozdělit do více dávek. Děti od 3 let užívají poloviční dávku. Nepřekračujte doporučenou denní dávku. Dodržujte pitný režim! Upozornění: Přípravek není určen dětem do 3 let. Ukládejte mimo dosah dětí. Vhodné pro těhotné a kojící ženy. Neobsahuje lepek. Přípravek neslouží jako náhrada pestré stravy. Minimální trvanlivost do konce data uvedeného na sáčku. Uchovávejte v suchu při teplotě do 25°C. Neobsahuje lepek. Chia se nedoporučuje lidem, kteří mají nízký tlak a dále těm, kteří berou léky na ředění krve a vitamín B17.

Doplňkové parametry

Kategorie: ZDRAVÁ STRAVA
Hmotnost: 0.2 kg
? Struktura: Semínka
Velikost balení: 200 g

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Pouze registrovaní uživatelé mohou vkládat články. Prosím přihlaste se nebo registrujte.