Opravdu se po melounu hubne?

Meloun - proč ho jíst a opravdu se po něm hubne?

Začala nám sezona melounů. Jen málokdo se na tuto sezónu netěší. Já patřím mezi ty, kteří melouny s velkým očekáváním vítají. Abych Vás ještě navnadila na to, proč jíst melouny, tak jsem se rozhodla Vám napsat krátký článek.

Meloun je bohatým zdrojem vitamínů a minerálů:

Klasický červený vodní meloun má nejen velké množství vitamínů, ale také minerálů. Prvním a to velmi důležitým je vitamín C. O jeho potřebě myslím netřeba dlouze mluvit a tak se rozepíšu hlavně o dalších vitamínech.

Plody mají vysoký podíl vitamínu A - tento vitamín je pro náš organismus nutný pro tvorbu rodopsinu, což je zrakový pigment používaný za nízkého osvětlení. Váš dostatek tohoto vitamínu si můžete ověřit tím, že z prudkého sluníčka půjdete do tmavší místnosti. V případě, že se nebudete muset delší dobu rozkoukávat, tak máte tohoto vitamínu dostatečné množství. V opačném případě Vám doporučuji zvýšit příjem vitamínu A.

Další vitamíny na které je meloun bohatý jsou vitamíny řady B (B1, B2 či B6) . B1 je vitamín, který naše tělo potřebuje doplňovat v případě, že máte velké psychické vypětí. Jedná se o Thiamin, který se velmi rychle spotřebovává z těla v případě, když jste ve stresu, máte velké silové vypětí, či trpíte jakoukoli psychickou nemocí. Tento vitamín v těle zůstává pouhých 4-10 dnů a proto je důležité se zaměřit na jeho pravidlné doplňování. Kávou se tento vitamín velmi rychle spotřebovává.

Opravdu se po melounu hubne - CestaBylin

Dalším vitamínem o kterém se zmíním je B2. Ten potřebují  doplňovat ti, kteří trpí onemocněním štítné žlázy*1, celiakií*2, cirhozou jater*3 či cukrovkou*4. Je také např. pro ženy, které pravidelně berou hormonální antikoncepci. Riboflavin je také důležitý pro dobrý stav kůže, očí, funkce srdce a dalších orgánů.

A samozřejmě vláknina a minerály, jako například železo, vápník, hořčík a fosfor.

A takto bychom mohli pokračovat. Rozhodně meloun není největším zdrojem výše zmíněných vitamínů, ale můžeme jej také využít pro jejich doplnění.

Další důležitou otázkou je, kdy a jak jíst meloun:

Meloun je nejlepší konzumovat naprosto nalačno či s velkým odstupem od jídel.  Pro mě je meloun v tomto období příjemným zpestřením snídaně. Není vhodné jej podávat chlazený, ideální je v pokojové teplotě a i tak je příjemným osvěžením.

Sportovci mohou meloun jíst například před silovým vypětím, protože způsobuje rychlý vzestup hladiny cukru v krvi = vysoký glykemický index. Naopak díky tomu není meloun vhodný pro dieabetiky.

A ohledně hubnutí. Ačkoli meloun obsahuje vysoké procento vody a vlákniny, tak není vhodnou potravinou v době snižování váhy. Když si jej dáte občas jako snídani, tak vám to rozhodně neublíží, ale dennodenní pojídání melounu není v období hubnutí vhodné.

Přípravky pomáhající při potížích s:

*1 - štítnou žlázou - Aronie plod, Ashoka

*2 - celiakií - Fit-kolon, Riboflavin

*3 - játry - Jaterní čaj, Ostropestřec, Kalamegha

*4 - cukrovce - Čaj Stop cukr, Mahaphala, Caigua, I-stop

a další.

Autor: Eva Jiráčková

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení